Solidarity Now

3.037 μαθητές σε 54 σχολεία, από τον Οκτώβριο 2015 έως και τον Απρίλιο 2016, συμμετείχαν στο Πρόγραμμα “Εξοικειώνοντας τους μαθητές γενικής εκπαίδευσης με την αναπηρία - Σκέψου. Μάθε. Βίωσε. Άλλαξε”.

Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε τη σχολική περίοδο 2015 - 2016. Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε και υποστηρίχθηκε από το Solidarity Now.

Ο Σ.Κ.Ε.Π. - Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους, διοργάνωσε φέτος βιωματικές ομιλίες σε Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με στόχο να εξαφανίσει τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις και να εξοικειώσει τα παιδιά με την έννοια της “διαφορετικότητας”.

To πρόγραμμα υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας, από στελέχη και συνεργάτες του Σ.Κ.Ε.Π., οι ίδιοι με αναπηρία, αλλά και με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών.

Η  αλληλεπίδραση ευπαθών κοινωνικών ομάδων με την ευρύτερη ομάδα των μαθητών είναι βασική προϋπόθεση για την αλλαγή στάσης και νοοτροπίας σχετικά με την διαφορετικότητα και την αναπηρία. Αφυπνίζοντας τους μαθητές γενικής αγωγής δημιουργούνται οι κατάλληλες προϋποθέσεις συνειδητοποίησης του ευρύτερου πληθυσμού, με προσδοκώμενο μελλοντικό αντίκτυπο, να διασφαλιστούν και να αποδοθούν στους ανθρώπους με αναπηρία τα βασικά τους δικαιώματα.

Η εκπαίδευση είναι ένας πολύ σημαντικός τομέας για όλους τους πολίτες και ιδιαίτερα για τους νέους με αναπηρία. Αποτελεί προϋπόθεση για την είσοδο στην αγορά εργασίας και την άσκηση κάθε θεμελιώδους δικαιώματος στην πολιτική, κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή.

Ο στόχος των βιωματικών ομιλιών ήταν:

  • Κατανόηση των μαθητών γενικής εκπαίδευσης και του γενικού πληθυσμού για την πραγματικότητα της  διαφορετικότητας: "Ενημερώνομαι, Εξοικειώνομαι, Συνειδητοποιώ, Σκέφτομαι Αλλιώς, Αλλάζω Στάση"
  • Κοινωνική ένταξη όλων των νέων με αναπηρία σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας: "Με βλέπουν, Συνειδητοποιούν  τις δυνατότητες που έχω αλλά και τα εμπόδια που αντιμετωπίζω, Με σκέφτονται, Αλλάζουν Στάση"

Μέσα από τον ανοιχτό διάλογο, ο ρόλος των motivational speakers του Σ.Κ.Ε.Π., οι ίδιοι νέοι με αναπηρία, ήταν να συντονιστούν με τους μαθητές και να μοιραστούν την πραγματικότητα της καθημερινότητας τους, με απλές περιγραφές, πηγαία ειλικρίνεια, θετική διάθεση και χιούμορ. 

Το πρόγραμμα “Εξοικειώνοντας τους μαθητές γενικής εκπαίδευσης με την αναπηρία - Σκέψου. Μάθε. Βίωσε. Άλλαξε” ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο 2015.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου μήνα προετοιμασίας του προγράμματος, πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις:

  • Επικοινωνία με σχολεία γενικής εκπαίδευσης και δημιουργία μηνιαίου προγράμματος βιωματικών ομιλιών στα σχολεία
  • Δημιουργία και παραγωγή ραδιοφωνικού σποτ με σκοπό την προώθηση του έργου. Το ραδιοφωνικό σποτ έπαιξε σε όλους τους ραδιοφωνικούς σταθμούς της Αττικής και Θεσσαλονίκης από 15/10 έως 15/11 2015 και σε όλους τους ραδιοφωνικούς σταθμούς της Αθήνας από 15/2 έως 15/3 2016
  • Επικοινωνία και προώθηση του προγράμματος στα ΜΜΕ
  • Δημιουργία και εκτύπωση ενημερωτικού διαδραστικού τετραδίου για τα συμμετέχοντα σχολεία

Οι βιωματικές ομιλίες στα σχολεία έχουν προγραμματιστεί από αρχές Οκτωβρίου 2015 έως τέλος Απριλίου 2016.

Αναλυτικό πρόγραμμα βιωματικών ομιλιών στο σχολικό πλαίσιο:

Οκτώβριος 2015

  • 2ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου - 53 Μαθητές 
  • 117ο Δημοτικό Αθηνών – 32 Μαθητές         
  • 1ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας – 35 Μαθητές    
  • 16ο Δημοτικό Γαλατσίου - 43 Μαθητές        
  • 1ο Γυμνάσιο Βριλησσίων – 45 Μαθητές     
  • 2ο Λύκειο Γέρακα – 110 Μαθητές (πραγματοποιήθηκαν 2 επισκέψεις)
  • 62ο Γυμνάσιο Αθηνών – 80 Μαθητές 
  • 4ο Γυμνάσιο Παλαιού Φαλήρου - 80 Μαθητές 
  • Ελληνογαλλική Σχολή "Άγιος Ιωσήφ" - 60 Μαθητές        

Νοέμβριος 2015:

  • 4ο Γυμνάσιο Παλαιού Φαλήρου - 40 Μαθητές 
  • 41ο ΓΕ.Λ Αθηνών - 60 Μαθητές 
  • 24ο Δημοτικό Ιλίου - 36 Μαθητές 
  • 35ο Δημοτικό Αθηνών - 45 Μαθητές 
  • 3ο Γυμνάσιο Γέρακα - 35 μαθητές 

Δεκέμβριος 2015:

  • 13o Νηπιαγωγείο Πετρούπολης - 22 μαθητές
  •  2ο Γυμνάσιο Βριλησσίων - 80 μαθητές Α' Γυμνασίου
  • 1ο Λύκειο Βριλησσίων - 50 μαθητές Α' Γυμνασίου
  • 7ο Γυμνάσιο Κορυδαλλού - 98 μαθητές Γ' Γυμνασίου
  • 10ο Δημοτικό Αιγάλεω - 47 μαθητές - 5ης και 6ης Δημοτικού
  • 14ο Δημοτικό Νίκαιας - 56 μαθητές - 6ης Δημοτικού

Ιανουάριος 2016:

  • 19ο Δημοτικό Νέας Ιωνίας - 42 μαθητές
  • 4ο Δημοτικό Αγίων Αναργύρων - 36 μαθητές
  • 2ο Γυμνάσιο Βριλησσίων - 100 μαθητές
  • 2ο Δημοτικό Μελισσίων - 43 μαθητές
  • Λεόντειο Χρυσόστομος Δημοτικό Νέας Σμύρνης - 55 μαθητές
  • ​3ο Γυμνάσιο Βριλησσίων - 80 μαθητές

Φεβρουάριος 2016:

  • Δημοτικό Ουσρουλίνες - 84 μαθητές
  • 7ο Λύκειο Αθηνών - 64 μαθητές
  • 1ο Δημοτικό Παλαιού Φαλήρου - 45 μαθητές
  • 4ο Δημοτικό Γαλατσίου - 45 μαθητές
  • 1ο Δημοτικό Βριλησσίων - 40 μαθητές
  • 17ο Δημοτικό Αθηνών - 50 μαθητές
  • Δημοτικό Ουρσουλίνες - 84 μαθητές
  • Εκπαιδευτήρια Μαλλιάρα - 50 μαθητές

Μάρτιος 2016:

  • 1ο Λύκειο Βριλησσίων - 70 μαθητές
  • 3ο ΓΕ.Λ. Κηφισιάς - 128 μαθητές
  • 6ο Δημοτικό Πετρούπολης - 53 μαθητές
  • 6ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας - 64 μαθητές
  • 6ο Γυμνάσιο Νέου Ηρακλείου - 65 μαθητές
  • 3ο Γυμνάσιο Περιστερίου - 44 μαθητές

Απρίλιος 2016:

  • 2ο Γυμνάσιο Νίκαιας - 80 μαθητές
  • 7ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας - 43 μαθητές
  • 86ο Δημοτικό Αθηνών - 35 μαθητές
  • 1ο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων - 80 μαθητές
  • 52ο Δημοτικό Αθηνών - 42 μαθητές
  • Γυμνάσιο Άνοιξης - 70 μαθητές
  • 4ο Λύκειο Νέας Σμύρνης - 75 μαθητές
  • 2ο Γυμνάσιο Καλλιθέας - 90 μαθητές
  • Δημοτικό Σχολείο Κωφών και Βαρυκόων Αργυρούπολης - 17 μαθητές
  • 52ο Δημοτικό Αθηνών - 21 μαθητές
  • 62ο Γυμνάσιο Αθηνών - 71 μαθητές
  • 6ο Δημοτικό Παλλήνης - 31 μαθητές
  • Γυμνάσιο Νέου Μυλοτόπου - 33 μαθητές

Οι ομιλίες διεξήγθησαν από στελέχη του Σ.Κ.Ε.Π. με αναπηρία, καθώς και από εξωτερικούς συνεργάτες του προγράμματος. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με την αναπηρία μέσα από τις ομιλίες και τις βιωματικές δραστηριότητες.

Οι συνεργάτες μας:

Ειρήνη Τρομπέτα
Συντονίστρια Προγραμμάτων
Η Ειρήνη είναι απόφοιτος των ΤΕΦΑΑ Αθηνών με ειδικότητα στην Ειδική Φυσική Αγωγή. Από τον Σεπτέμβριο του  2012 είναι μαζί μας ως Υπεύθυνη Δράσεων και συντονίστρια – προπονήτρια του αθλήματος Bocce. Έχει αναλάβει την επικοινωνία με τα σχολεία γενικής εκπαίδευσης και τον συντονισμό του προγράμματος.

Παναγιώτης Πιτσίνιαγκας
Motivational Speaker
Ο Παναγιώτης προστέθηκε στην παρέα μας το 2009 ξεκινώντας ως motivational speaker. Την επόμενη χρονιά ανέλαβε ταυτόχρονα τον συντονισμό των βιωματικών παρεμβάσεων. Έχει σπουδάσει στην Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο.
Ο Παναγιώτης απέκτησε κινητική αναπηρία στα 21 του χρόνια, μετά από τροχαίο.

Στέφανος Βούρος
Motivational Speaker
Ο Στέφανος είναι πτυχιούχος του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου στο τμήμα ΜΜΕ και κάτοχος M.Sc Creative Advertising από το Edinburgh Napier. Από τον Σεπτέμβριο του 2012 έχει ενταχθεί στην ομάδα μας ως motivational speaker.
Ο Στέφανος γεννήθηκε χωρίς δάκτυλα στα χέρια και στα πόδια.

Ευάγγελος Αυγουλάς
Motivational Speaker

Ο Βαγγέλης Αυγουλάς είναι εκ γενετής τυφλός.
Μαθητής του 6ου Ενιαίου Λυκείου Ιλίου, πήρε το Απολυτήριο του με βαθμό "Άριστα 20". Εισήχθη από τους πρώτους στη Νομική Σχολή Αθηνών όπου διακρίθηκε με βραβείο επιδόσεων από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (2007) και αποφοίτησε με βαθμό πτυχίου 8,4.
Δικηγόρος πλέον σήμερα, είναι Μέλος της Επιτροπής Υγείας & Κοινωνικής Πολιτικής της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, Τακτικός Εκπρόσωπος στην Ελλάδα της Διεθνούς Οργάνωσης VIEWS για νέους με προβλήματα όρασης, Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών, Αντιπρόεδρος του Αθλητικού Νομαρχιακού Σωματείου ΑμεΑ "Τυρταίος"  και Γραμματέας της Επιτροπής Νεολαίας του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών.

Μενέλαος Τσαούσης
Εκπαιδευτής κινητικότητας και προσανατολισμού για άτομα με προβλήματα όρασης.

Ο Μενέλαος έχει παρακολουθήσει το πρόγραμμα εκπαίδευσης στο  Ελληνικό Κέντρο Κινητικότητας και Προσανατολισμού (ΚΕ.ΚΙ.ΠΡΟ.). Η πρακτική εξάσκηση του προγράμματος έγινε στο “LINDEN LODGE School for Visual impairment children, Wimbledon, London”. Σήμερα στα ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΩΡΙΑ SOS ΕΛΛΑΔΟΣ είναι Διευθυντής του Κέντρου Στήριξης Παιδιού & Οικογένειας Αθηνών και επικεφαλής 18μελούς Διεπιστημονικής ομάδας με έργο την υποστήριξη οικογενειών (Family Strengthening Program), που αντιμετωπίζουν οικονομικά & κοινωνικά προβλήματα.
Με τον Μενέλαο, οι μαθητές προσεγγίζουν την αισθητηριακή αναπηρία και εξοικειώνονται σε τεχνικές συνοδείας με λευκό μπαστούνι και αναγνώριση αντικειμένων. 

Μισελίνα Λεμησίου
MSc Ψυχολόγος  - Ψυχοθεραπεύτρια

Με την στήριξη και συμβουλευτική της Μ. Λεμησίου έχουμε την δυνατότητα να κατανοήσουμε τις διαφορετικές μορφές αναπηρίας και τον τρόπο αντιμετώπισης τους. 

Στόχοι των Προγραμμάτων Ενημέρωσης στα σχολεία:

  • Ενίσχυση προγραμμάτων ευαισθητοποίησης στο σχολικό πλαίσιο
  • Προτάσεις ένταξης κοινών τμημάτων σε σχολεία (μουσική – εικαστικά – αθλητισμός)
  • Ενίσχυση ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση (σχολείο - πανεπιστήμιο)
  • Κατανόηση των καθημερινών εμποδίων που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία
  • Ενσωμάτωση των ατόμων με αναπηρία στην καθημερινότητα
  • Δημιουργία και ενίσχυση τμημάτων συνύπαρξης σε δήμους και κοινότητες

 

Gallery: