Προάσπιση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Μετά από 14 χρόνια εμπειρίας στην υλοποίηση καινοτόμων & εμπεριστατωμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα σχολεία, στηρίζουμε ενεργά τη διαδικασία της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Παίρνοντας θέση στο δημόσιο διάλογο, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, οι προτάσεις μας για την καθιέρωση προγραμμάτων μη-τυπικής εκπαίδευσης στο σχολικό πλαίσιο έχουν ως μακροπρόθεσμους στόχους:

- Για τις μαθήτριες και τους μαθητές
Να δημιουργήσουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις έτσι ώστε:
• να ενισχυθεί η ικανότητα τους να εντοπίσουν & να αποδομήσουν κακές πρακτικές, στερεότυπα, προκαταλήψεις
• να λειτουργήσουν μελλοντικά ως συνειδητοποιημένοι πολίτες και ως δυναμικός μοχλός αλλαγής μέσα στο κοινωνικό σύνολο

- Για το ευρύτερο κοινό

Την:
Ενημέρωση, Προάσπιση και Προώθηση των δικαιωμάτων & των ίσων ευκαιριών των νέων (με και χωρίς αναπηρία και σε αντίξοες συνθήκες διαβίωσης)..
Καλλιέργεια της οικειότητας, αποδοχής, συνειδητοποίησης, αλληλεγγύης, ανεκτικότητας.
Ενίσχυση της ένταξης, συνεργασίας και κοινωνικοποίησης των ατόμων με αναπηρία.
Ενδυνάμωση της καλής πρακτικής, της ενεργής συμμετοχής και της ανάπτυξης ικανοτήτων.
Προώθηση του εθελοντισμού, της κοινωνικής συμμετοχής και της συλλογικής ευθύνης
Κινητοποίηση της τοπικής κοινωνίας

 

Ο Σ.Κ.Ε.Π. κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του στη Νέα Υόρκη είχε σειρά από στοχευμένες συναντήσεις προκειμένου να διευκολύνει και να στηρίξει τη διαδικασία της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης και την προώθηση του έργου του στις ΗΠΑ.

Α.  Externship

Συμμετοχή στο πρόγραμμα Externship στο The Ideal School Manhattan, με πρωτοβουλία και χρηματοδότηση της Πρεσβείας των ΗΠΑ στην Ελλάδα, με σκοπό την εκμάθηση νέων εκπαιδευτικών εργαλείων και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας.  

Β.  Προάσπιση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

Στο πλαίσιο της Προάσπισης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, πραγματοποιήθηκαν εποικοδομητικές συναντήσεις με:

  • τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο, στην Ελληνική Ορθόδοξη Αρχιεπισκοπή Αμερικής
  • την Μόνιμη Αντιπρόσωπο της Ελλάδας στα Ηνωμένα Έθνη, Πρέσβη κα Μαρία Θεοφίλη
  • τον Γενικό Πρόξενο της Ελλάδας στην Νέα Υόρκη κ. Κωνσταντίνο Κούτρα

Ταυτόχρονα δημιουργήθηκαν προοπτικές συνεργασίας, σε συνέχεια των συναντήσεων με καταξιωμένα στελέχη οργανισμών παγκόσμιας εμβέλειας:

  • The MOMA - Museum of Modern Art
    Συμμετείχαν οι: Αθηνά Κρητικού και Ιλεάνα Βασδέκη από τον Σ.Κ.Ε.Π., Timothy Lomas - The IDEAL School of Manhattan - Art Teacher, Wendy Noon - The Edward John Noble Foundation - Deputy Director for Education and Franscesca Rosenberg - MOMA - Director, Community, Access, and School Programs / Department of Education.
  • The King Baudouin Foundation United States (KBFUS) με την Ellena Fotinatos - Deputy Director of Donor and Nonprofit Services
  • The Ideal School Manhattan: με τους Janet Wolfe, The IDEAL School of Manhattan, Διευθύντρια και Timothy Lomas, Καλλιτεχνικός Υπεύθυνος και Εκπαιδευτικός

 

 

 

Ημερίδα του Σ.Κ.Ε.Π. για καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα, στην έδρα της UNESCO, στο Παρίσι

Στις 11 Δεκεμβρίου 2019, στην έδρα της UNESCO στο Παρίσι, ο Σ.Κ.Ε.Π. διοργάνωσε έναν Ανοιχτό Διάλογο με θέμα: "Οριοθετώ και χτίζω τον εαυτό μου στο σχολείο", υπό την αιγίδα της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της Ελλάδος στην UNESCO.

Ο ΣΚΕΠ έχει πολυετή εμπειρία στη δημιουργία & υλοποίηση καινοτόμων & εμπεριστατωμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα σχολεία.

Μέσω της UNESCO, ο Σ.Κ.Ε.Π. συνεισφέρει στον δημόσιο ευρωπαϊκό διάλογο, προτείνοντας τη θέσπιση καινοτόμου Εκπαιδευτικού Προγράμματος με στόχο οι μαθητές/τριες να:

  • ενισχύσουν την ικανότητα τους να εντοπίσουν & να αποδομήσουν κακές πρακτικές, στερεότυπα, προκαταλήψεις
  • αλλάξουν το βλέμμα και τη στάση τους ως προς τη διαφορετικότητα
  • εισαχθούν στην έννοια της κοινωνικής αποδοχής και ισότητας
  • λειτουργήσουν μελλοντικά ως δυναμικός μοχλός αλλαγής μέσα στο κοινωνικό σύνολο

Το προτεινόμενο πρόγραμμα του Σ.Κ.Ε.Π. οδηγεί σε ένα σχολείο που προωθεί τη συνύπαρξη, την ενσυναίσθηση, την αποδοχή, την αλληλεγγύη, την ανάπτυξη της προσωπικότητας και το σεβασμό στη μοναδικότητα του καθενός.

Κατά την Ημερίδα πραγματοποιήθηκε μια εκτεταμένη τοποθέτηση ειδικών της εκπαίδευσης και των δικαιωμάτων των ΑμεΑ γύρω από τα διεθνή επιστημονικά δεδομένα και τις καλές πρακτικές, αναδεικνύοντας τη σημασία καθιέρωσης νέων εκπαιδευτικών εργαλείων που θα προωθήσουν ένα περιβάλλον ίσων δικαιωμάτων και ευκαιριών.

Την Ημερίδα χαιρέτισαν οι:
Μαρία Διαμαντοπούλου - Πρέσβης - Μόνιμη Αντιπρόσωπος της Ελλάδας στην UNESCO
Florence Migeon - Συντονίστρια του Προγράμματος Ένταξης στην Εκπαίδευση Τομέας Εκπαίδευσης της UNESCO
Christophe Chantepy - Σύμβουλος Επικρατείας - τέως Πρέσβης της Γαλλίας στην Ελλάδα.

Η Νάνα Μούσχουρη απηύθυνε γραπτό χαιρετισμό μέσω επιστολής που διαβάστηκε από τον κ. Chantepy.

Στο συνέδριο έλαβαν μέρος με εισηγήσεις οι: 
Αθηνά Κρητικού: Ιδρύτρια και Πρόεδρος Δ.Σ. του Σ.Κ.Ε.Π. - Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους, Ελλάδα
Δημήτρης Νικόλσκυ: - Προϊστάμενος "Ενίσχυσης Παιδιού με Αναπηρία", Υπουργείο Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, Ελλάδα - τέως Πρόεδρος της Επιτροπής για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες, Συμβούλιο της Ευρώπης
Dr Ολυμπία Παληκαρά Ph.D.: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, Κέντρο Εκπαιδευτικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο του Warwick, Ηνωμένο Βασίλειο
Dr Έλενα Π. Σουκάκου Ph.D.: Επίτιμos Εταίρος Έρευνας, Πανεπιστήμιο του Roehampton, Σχολή Παιδαγωγικών Επιστημών, Ηνωμένο Βασίλειο

Την Ημερίδα συντόνισε η Μαρία Κοραντή - Αναπληρώτρια Μόνιμη Αντιπρόσωπος - Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Ελλάδος στην UNESCO.

Παρευρέθηκαν, μεταξύ άλλων: Εκπρόσωποι της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Γαλλία, Εκπρόσωποι των κρατών μελών της UNESCO, Εκπρόσωποι της Ελληνικής Μόνιμης Αντιπροσωπείας της UNESCO, Καθηγητές, Εκπαιδευτικοί και Μέλη της Ελληνικής Κοινότητας στο Παρίσι.

Η εκδήλωση παρείχε διερμηνεία στα γαλλικά/αγγλικά και αγγλικά/γαλλικά & ταυτόχρονη διερμηνεία στη γαλλική νοηματική γλώσσα.

Ο Σ.Κ.Ε.Π. στα case studies της UNESCO

Η UNESCO και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για Συμπεριληπτική Εκπαίδευση έχουν συγκεντρώσει case studies με σκοπό να παρέχουν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με σχολικές πρακτικές χωρίς αποκλεισμούς για τη χάραξη συμπεριληπτικής πολιτικής.
Είμαστε περήφανοι που το εκπαιδευτικό πρόγραμμα "Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο" στα σχολεία, βρίσκεται ανάμεσα στα προαναφερθέντα case studies.

Μπορείτε να βρείτε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αναρτημένο στο site της UNESCO εδώ.

 

Το 1ο Θερινό Σχολείο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα αποτέλεσε τη συνέχεια μιας σειράς δράσεων που πραγματοποιήθηκαν από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων τα τελευταία χρόνια πάνω στον τομέα των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Το Θερινό Σχολείο απευθύνθηκε τόσο σε προπτυχιακούς & μεταπτυχιακούς φοιτητές/-τριες όσο και σε όσους σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με διαφόρους τομείς των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Συμμετείχαν επιστήμονες από διαφόρους επιστημονικούς τομείς, όπως από την Παιδαγωγική, την Ψυχολογία, την Νομική, την Ιατρική, αλλά και από διαφόρους τομείς που ασχολούνται σε εφαρμόσιμο επίπεδο με τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.

Η Πρόεδρος του Σ.Κ.Ε.Π. κα Αθηνά Κρητικού, παρουσίασε το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα "Μαθαίνω να βλέπω τον Άνθρωπο", την εφαρμογή του στο σχολικό πλαίσιο στην Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και τα αποτελέσματα της εφαρμογής του σε:

•14 σχολεία (7 Πρωτοβάθμιας και 7 Δευτεροβάθμιας)
•340 μαθητές/-τριες:173 Πρωτοβάθμιας και 167 Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
•166 αγόρια και 174 κορίτσια

Η μελέτη της παρέμβασης του Σ.Κ.Ε.Π. διεξήχθη σε συνεργασία με την Καθηγήτρια Ψυχολογίας κα Φρόσω Μόττη-Στεφανίδη, στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών - Τμήμα Ψυχολογίας, το σχολικό έτος 2017-2018 σε σχολεία της ευρύτερης περιφέρειας Αττικής.

Το «Ίδρυμα Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη» και ο «Σ.Κ.Ε.Π.-Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους» διοργάνωσαν, υπό την αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου, το 1ο Διαδραστικό Συνέδριο με θέμα «Προωθώντας την Αποδοχή της Διαφορετικότητας στα Σχολεία - Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις για την κοινωνική ένταξη νέων με αναπηρία», την Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2018, σε ένα κατάμεστο από κόσμο Ζάππειο Μέγαρο.

Πρακτικά Συνδρίου 

Στόχοι Συνεδρίου
Το Συνέδριο στηρίχθηκε στη σημασία και στον ρόλο του σχολείου ως δυναμικού μοχλού δημοκρατικής συνείδησης & απαραίτητου θεσμού κοινωνικοποίησης των νέων.

Σηματοδότησε την έναρξη ενός κύκλου εργασιών που θα εστιάσει στην ανάδειξη της σημασίας εφαρμογής & καθιέρωσης νέων εκπαιδευτικών εργαλείων, μέσα από τα οποία:

  • θα προετοιμάζεται ο μαθητής και η μαθήτρια στην αποδοχή της διαφορετικότητας
  • θα αναδεικνύεται η σημασία της μοναδικότητας του καθενός μας

Απώτερος σκοπός είναι η θέσπιση πιλοτικού προγράμματος στο σχολικό πλαίσιο της ευρύτερης περιφέρειας της Αττικής. Το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα θα κατατεθεί στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) το πρώτο τρίμηνο του 2019.

Συμμετείχαν εκπρόσωποι θεσμικών φορέων, καθηγητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εκπαιδευτικό προσωπικό, μαθητές γενικής εκπαίδευσης καθώς και φοιτητές. .

Στις εργασίες του Συνεδρίου έλαβαν μέρος εκπρόσωποι μαθητών, από τα παρακάτω δημόσια & ιδιωτικά σχολεία, οι οποίοι παρουσίασαν με ευρηματικό και πρωτότυπο τρόπο τις δράσεις που έχουν αναλάβει στο πλαίσιο των προγραμμάτων που πραγματοποιεί ο Σ.Κ.Ε.Π. σε σχολεία. :
2ο Δημοτικό Αχαρνών - Νέα Γενιά Ζηρίδη - Ελληνογαλλική Σχολή "Άγιος Ιωσήφ" - Πρότυπο ΓΕ.Λ. Αναβρύτων - 21ο ΓΕ.Λ Αθηνών - 5ο Γυμνάσιο Κορυδαλλού - 2ο Γυμνάσιο Νίκαιας - 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών - 2ο ΓΕ.Λ Γέρακα - 1ο Γυμνάσιο Βούλας - Σιβιτανίδειος Σχολή - Ελληνογαλλική Σχολή Ευγένιος Ντελακρουά

Μπορείτε να δείτε εδώ το Πρόγραμμα του Συνεδρίου.

Τις εργασίες του Συνεδρίου χαιρέτισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κύριος Προκόπιος Παυλόπουλος, ο οποίος στην ομιλία του τόνισε την σημασία της κοινωνικής ένταξης των ατόμων με αναπηρία:   «Προωθώντας αποτελεσματικές δράσεις για την ομαλή και αποδοτική κοινωνική ένταξη νεών με αναπηρία, στηρίζουμε τους νέους με αναπηρία ώστε, υπό όρους σεβασμού της αξίας τους και της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους, να συμμετέχουν ισοτίμως στο κοινωνικό γίγνεσθαι.  Και τούτο διότι υπό τις συνθήκες αυτές, οι νέοι με αναπηρία μπορούν, κατά το δυνατόν, να ξεκινούν από την ίδια αφετηρία και να έχουν ίσες ευκαιρίες με τους άλλους νέους, προκειμένου να συμμετέχουν ενεργώς και ισοτίμως στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας».

Παρούσα ήταν και η σύζυγος του Προέδρου της Δημοκρατίας κυρία Σίσσυ Παυλοπούλου η οποία αναφέρθηκε στην σημασία ανάληψης πρωτοβουλιών για την ένταξη των ατόμων με αναπηρία.  «Είμαι πραγματικά χαρούμενη που μετέχω σε μια τέτοια πρωτοβουλία. Η πραγματοποίηση του συγκεκριμένου συνεδρίου αποτελεί μια πολύ σημαντική αφορμή για σκέψη και προβληματισμό και είμαι βέβαιη ότι όλοι θα φύγουμε πλουσιότεροι» ανέφερε η κυρία Παυλοπούλου.

Από την πλευρά της, η Πρόεδρος του Ιδρύματος «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη» κυρία Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη υπογράμμισε τον σημαντικό ρόλο της παιδείας για την διαμόρφωση μιας κοινωνίας που αντιμετωπίζει με σεβασμό την διαφορετικότητα.   «Αγωνιζόμαστε για την ευαισθητοποίηση και την ενδυνάμωση των συνανθρώπων μας και κυρίως των νέων, ώστε να συνειδητοποιήσουν την ικανότητά τους να δημιουργούν αλλαγές, να υπερασπίζονται δικαιώματα κι ελευθερίες δικές τους και των άλλων, αλλά  και να πραγματώνουν τα όνειρά τους  με τη δύναμη της γνώσης. Σε αυτή τη διαδικασία, η παιδεία παίζει πρωτεύοντα ρόλο και κανείς μα κανείς δεν πρέπει να μένει πίσω», ανέφερε χαρακτηριστικά η κυρία Βαρδινογιάννη. 

Η Πρόεδρος και Ιδρύτρια του Σ.Κ.Ε.Π κυρία Αθηνά Κρητικού δεσμεύτηκε ότι όλες οι απόψεις των συμμετεχόντων μαθητών και μαθητριών, των νέων με αναπηρία και των εκπαιδευτικών,  θα αποτυπωθούν. Απώτερος σκοπός είναι η θέσπιση πιλοτικού προγράμματος στο σχολικό πλαίσιο της ευρύτερης περιφέρειας της Αττικής. «Το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα θα αποτελέσει το έναυσμα για την δημιουργία ενός σχολείου ως πλαίσιο ισότητας ευκαιριών και ένταξης σε ένα κοινωνικό σύνολο. Ένα σχολείο που θα προωθεί την ενσυναίσθηση, τον διάλογο, την συνύπαρξη, την αποδοχή, την αλληλεγγύη και τον σεβασμό στην μοναδικότητα του καθενός» είπε ανάμεσα σε άλλα η κυρία Κρητικού.

Στο Συνέδριο συμμετείχε και ο Χρυσός Ολυμπιονίκης κύριος Νίκος Κακλαμανάκης ο οποίος μίλησε για τον προσωπικό του αγώνα να υπερνικήσει τα εμπόδια που βρέθηκαν μπροστά του, εμπνέοντας με την ομιλία του μαθητές και εκπαιδευτικούς. «Το να είσαι διαφορετικός είναι τελικά αυτό που μπορεί να κάνει την διαφορά, και μόνο βοηθώντας τους γύρω μας μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο. Ας κάνουμε το πρόβλημα ευκαιρία», είπε ο κύριος Κακλαμανάκης.

Με χιούμορ και θάρρος μίλησαν για την δική τους αλήθεια έξι νέοι με αναπηρία που με το παράδειγμα τους αποδεικνύουν ότι τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο. Η αθλήτρια ξιφασκίας με αμαξίδιο και στέλεχος του Συλλόγου «ΟΡΑΜΑ ΕΛΠΙΔΑΣ» Έφη Βλάμη, ο δικηγόρος και Τακτικός Εκπρόσωπος στην Ελλάδα της Διεθνούς Οργάνωσης VIEWS για νέους με προβλήματα όρασης Ευάγγελος Αυγουλάς, ο Επιμελητής Ψυχίατρος στο Π.Γ.Ν. ΑΤΤΙΚΟΝ Δρ. Στέλιος Κυμπουρόπουλος, ο Συντονιστής Βιωματικών Παρεμβάσεων & Εμψυχωτής Σ.Κ.Ε.Π. Παναγιώτης Πιτσίνιαγκας, ο Κειμενογράφος και Εμψυχωτής Σ.Κ.Ε.Π. Στέφανος Βούρος και ο Εκπαιδευτικός και Εμψυχωτής Σ.Κ.Ε.Π. Κωνσταντίνος Σαμαράς κατέθεσαν την δική τους εμπειρία για τον ρόλο της παιδείας και της οικογένειας στην προσωπική τους εξέλιξη.  

Στο πλαίσιο του Συνεδρίου πραγματοποιήθηκε επίσης και μια εκτεταμένη συζήτηση ειδικών της εκπαίδευσης γύρω από τα επιστημονικά δεδομένα και τις καλές πρακτικές για την ένταξη των ατόμων με αναπηρία.

Στην ενότητα αυτή συμμετείχαν οι: Καθηγήτρια του Τμήματος Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ Φρόσω Μόττη-Στεφανίδη, ο Διευθυντής Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Παναγιώτης Κασσιανός, η Αντιδήμαρχος για το Παιδί του Δήμου Αθηναίων Μαρία Ηλιοπούλου, η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας Νεκταρία Παλαιολόγου, ο Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής – Ψυχομετρίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Στέφανος Κούτρας, ο Διευθυντής του Κέντρου Κοινωνικής Φροντίδας Ατόμων με Αναπηρία «ΕΣΤΙΑ» Βασίλης Κασιμάτης, ο τ. Σχολικός Σύμβουλος Δ.Ε. Αττικής Ανδρέας Ζεργιώτης, η Επισκέπτρια Καθηγήτρια και Επίτιμη Ερευνητική Συνεργάτης του University of Roehampton School of Education Έλενα Σουκάκου, ο Διοικητής και Πρόεδρος Δ.Σ. ΚΕΑΤ Μενέλαος Τσαούσης, η Υπεύθυνη διαχείρισης φακέλων μαθητών με αναπτυξιακές και εκπαιδευτικές ανάγκες της Ελληνογαλλικής Σχολής «Ευγένιος Ντελακρουά» Γεωργία Γούναρη, η Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του «Ιδρύματος Ωνάση» Χριστίνα Παναγιωτάκου, η Ψυχολόγος και Επιστημονική Συνεργάτης του «Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη» Έλενα Γιουρούκου και η Εκπαιδευτικός του 30ου Δημοτικού Σχολείου Αχαρνών Αμαλία Καραλή.

Συντονιστές του Συνεδρίου ήταν οι δημοσιογράφοι κυρία Πηνελόπη Γαβρά και κύριος Γιάννης Πολίτης.

Προσβασιμότητα Εκδήλωσης
- Προσβάσιμος χώρος σε χρήστες/τριες αμαξιδίου.
- Αναπηρική τουαλέτα.
- Το πρόγραμμα διατέθηκε σε braille, μεγαλογράμματη γραφή και QRCode.
- Το συνέδριο παρείχε ταυτόχρονη διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα. Παρείχε την δυνατότητα παράλληλης διερμηνείας χειλανάγνωσης κατόπιν αιτήματος.

Δόθηκαν Βεβαιώσεις Συμμετοχής στους μαθητές & εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν.

Πρακτικά του Συνεδρίου

Συνεδριακό Πρόγραμμα σε text.

Η Αθηνά Κρητικού συμμετείχε στην ενότητα: "Ο ρόλος της φιλανθρωπίας στις παγκόσμιες προκλήσεις"

Το 3o Οικονομικό Forum των Δελφών είχε ως στόχους, την ανάλυση των διεθνών τάσεων στην πολιτική, την οικονομία και την επιχειρηματικότητα, την αξιολόγηση των επιπτώσεων τους και τη σκιαγράφηση ενός ρεαλιστικού πλαισίου στόχων και δράσεων για την Ευρώπη και την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Το Forum, το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας, κ. Προκοπίου Παυλοπούλου, πραγματοποιήθηκε στους Δελφούς, από 1 έως 4 Μαρτίου 2018. Συγκέντρωσε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, πολλές διεθνείς προσωπικότητες κύρους και επιρροής, με πάνω από 250 Έλληνες και ξένους ομιλητές.

Η Ιδρύτρια και Πρόεδρος του Σ.Κ.Ε.Π., κα Αθηνά Κρητικού, συμμετείχε στην ενότητα: "Ο ρόλος της Φιλανθρωπίας στις παγκόσμιες προκλήσεις". Στην παρέμβαση της τόνισε ότι η Φιλανθρωπία δεν πρέπει να διευκολύνει την παραίτηση του θεσμικού πλαισίου, αλλά αντίθετα να αποτελεί γόνιμο μοχλό πίεσης στις κυβερνήσεις.

Στην ομιλία της η κα Κρητικού υπογράμμισε το γεγονός ότι η Φιλανθρωπία απαντάει με ταχύτητα και ευελιξία στις προκλήσεις που συνδέονται με τις κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές ραγδαίες εξελίξεις. Η αποτελεσματικότητά της πετυχαίνεται, εν μέρει, από την ελευθερία κινήσεων που διαθέτει, επειδή λειτουργεί εκτός των καθιερωμένων θεσμικών πλαισίων. Ταυτόχρονα, η έλλειψη θεσμικού πλαισίου καθιστά τη δράση της "πυροσβεστική", με ημερομηνία λήξης. Την απασχολούν ιδιαίτερα η "επόμενη μέρα" και η βιωσιμότητα του έργου των οργανώσεων. Προσέθεσε ότι για να υπάρχουν μακροχρόνια αποτελέσματα, οι οργανώσεις οφείλουν να εστιάσουν στην πρόληψη και στις σωστές συμμαχίες, ενώ παράλληλα, πρέπει να αποτελέσουν γόνιμο και υπολογίσιμο μοχλό πίεσης στις κυβερνήσεις, που θα θεσμοθετούν, με τη σειρά τους, ένα πλαίσιο νομικών δράσεων.

Συμμετέχοντες στην ενότητα: "Ο ρόλος της Φιλανθρωπίας στις παγκόσμιες προκλήσεις"

Κεντρικός Ομιλητής: Βασίλης Καραποστόλης, Καθηγητής Πολιτισμού και Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών

Εισηγητές:

Τζίμη Αθανασόπουλος, Επικεφαλής Κοινωνικής Ευθύνης του LibraGroup
Rebecca Eastmond, CEO, Greenwood Place
Πάνος Μινογιάννης, CEO Ωνασείου Καρδιοχειρουργικού Κέντρου
Αθηνά Κρητικού, Πρόεδρος του Συνδέσμου Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους - Σ.Κ.Ε.Π.
Αγγελική Κοσμοπούλου, Εκτελεστική Πρόεδρος του Ιδρύματος Θ. Λασκαρίδη.
Ξένια Παπασταύρου, Σύμβουλος Ανάπτυξης του Ιδρύματος Μποδοσάκη

Συντονίστρια: Πηνελόπη Γαβρά, Δημοσιογράφος

 

Η Πρέσβης κα. Μαρία Θεοφίλη, διοργάνωσε μια ανοιχτή συζήτηση παρουσίασης του έργου του Σ.Κ.Ε.Π. με θέμα: «Κοινωνική ένταξη των ανθρώπων με αναπηρία: Προβλήματα, προκλήσεις, λύσεις». Παρευρέθη ο κος Yanis Bacha, εκπρόσωπος τύπου της υπουργού παρά τω πρωθυπουργώ, αρμοδία για τα θέματα των ατόμων με αναπηρία, κα Sophie Cluzel.
Τον διάλογο συντόνισαν η Ιδρύτρια και Πρόεδρος του Σ.Κ.Ε.Π., κα. Αθηνά Κρητικού, και η κα. Νάνα Μούσχουρη. 
Η συγκεκριμένη παρουσίαση εντάσσεται στο πλαίσιο μιας στοχευμένης στρατηγικής ένταξης του Σωματείου σε ευρωπαϊκά και διεθνή δίκτυα, με στόχο την κοινή προσπάθεια προώθησης και ενδυνάμωσης της κοινωνικής συμμετοχής και της συλλογικής ευθύνης.

17/09 Συντονισμός της συζήτησης "Μαθαίνοντας τη Δημοκρατία μέσα από τη Διαφορετικότητα" στο 'Myrtillo' cafe.
16/09 Βιωματική ομιλία με θέμα: "Η Αθήνα είναι η πόλη της Δημοκρατίας. Είμαι όμως ισότιμος πολίτης;".
14/09 Βιωματική ομιλία με θέμα: "Η Αθήνα είναι η πόλη της Δημοκρατίας. Είμαι όμως ισότιμος πολίτης;".
13/09  Έκθεση ζωγραφικών έργων από καλλιτεχνική σύμπραξη νέων με και χωρίς αναπηρία

Εισήγηση της Προέδρου του Σ.Κ.Ε.Π. Αθηνάς Κρητικού, με τίτλο: "Αφύπνιση μέσω Βιωματικής Μάθησης". Παρουσίαση της αποτίμησης του έργου του σωματείο, στα πλαίσια της θεματικής "Άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και Aνθρώπινα Δικαιώματα". Το Συνέδριο με τίτλο «Τα Ανθρώπινα Δικαιώματα σε έναν Κόσμο που Αλλάζει. Ερευνητικές και Εφαρμοσμένες Προσεγγίσεις – Human Rights in a Changing World. Research and Applied Approaches» διοργάνωσαν το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ο Σύλλογος Ελλήνων Ψυχολόγων και η Ευρωπαϊκή Oμοσπονδία Συλλόγων Ψυχολόγων. Το Συνέδριο τέλεσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων και της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος. Σε αυτό συμμετείχαν σύνεδροι από δέκα (10) Πανεπιστήμια από την Ελλάδα και το εξωτερικό, δεκατρείς (13) Πανεπιστημιακές Σχολές, δεκαεπτά (17) Πανεπιστημιακά Τμήματα, καθώς και δεκαοκτώ (18) ανεξάρτητοι φορείς και ΜΚΟ με σημαντικό έργο και εξειδίκευση στους τομείς των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.